هر کسب و کار برای رسیدن به اهدافش ، لازم هست که اصولی را رعایت کند و به سرعت بتواند شرایط بازار را بررسی و اقدام مناسب را عملیاتی کند .
« سرعت » به معنی واقعی کلمه شاید مهمترین یا یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در موفقیت یک کسب و کار است .
به قول فیلیپ کاتلر یکی از بزرگان مارکتینگ ، ما در دوره ای زندگی می کنیم که مجبور هستیم با سرعت بیشتری بدویم تا بتوانیم در جای فعلی خود باقی بمانیم .
فلسفۀ اجایل و پیاده سازی اجایل مارکتینگ یا بازاریابی چابک کمک می کند تا کسب و کار با سرعت بسیار بیشتری به اهداف خودش برسد و بتواند خود را با تغییرات اکثرا غیر قابل پیشبینی ، شدید و سریع سازگار کند تا در نهایت حاشیۀ سود و حیات خود را حفظ و تضمین کند .
پنج تا از نیازهای کلیدی کسب و کار در حوزۀ مارکتینگ عبارتند از :
- حضور سریع تر در بازار
- تطبیق و پاسخ دهی سریع تر
- بهره وری بیشتر
- شناسایی و اولویت بندی سریع تر فعالیت های با اثربخشی بیشتر
- ایجاد نتایج سریع تر در مشتری محوری
متدلوژی اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) و چهارچوب پیاده سازی آن باعث می شود در هر کدام از این نیازها اثرات مثبت بزرگی ایجاد شود و نتایج ارزندۀ آن در موفقیت بازاریابی و در نتیجه کسب و کار به وضوح مشاهده شود .
در پنج ویدئوی بعدی به بررسی این نیازهای کلیدی و تاثیرات اجایل مارکتینگ بر هر یک از آنها بر اساس آمار و ارقام خواهم پرداخت .
Author Profile
Latest entries
مقالات۱۳۹۹٫۰۶٫۲۶مزایای اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) ، آمارهایی که لازم است بدانید – قسمت سوم
مقالات۱۳۹۹٫۰۶٫۱۲اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) ، مزایا و آمارهایی که لازم است بدانید – قسمت دوم
دوره های آنلاین ( وبینارها )۱۳۹۹٫۰۶٫۱۱کلاس آموزشی آنلاین آشنایی مقدماتی با اجایل مارکتینگ نگرش اجایل ( چابک ) و روش های پیاده سازی در مارکتینگ ( بازاریابی )
مقالات۱۳۹۹٫۰۶٫۱۰اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) ، مزایا و آمارهایی که لازم است بدانید – قسمت اول