منشور کار تیمی برای اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) – پایان
ترجمه و تالیف ( با اندکی تغییرات ) : آیدین افشار
کارهایی که نباید انجام شوند
« منشور کار تیمی » به همان میزان که به این می پردازد که چه کارهایی را باید انجام دهیم ، به این نکته هم توجه دارد که چه کارهایی را قطعاً نباید انجام دهیم .
مثال :
- ما اطلاع رسانی در خصوص وضعیت پروژه را به تعویق نمی اندازیم و غالباً و خیلی سریع آن را به اشتراک می گذاریم .
- ما صرفاً افکار و آرزوهای خودمان را در کار در نظر نمی گیریم ، بلکه بر اساس اطلاعات کار می کنیم و بر اساس آنها تصمیم می گیریم .
همراه با عناصر اصلی « منشور کار تیمی » می توانید مواردی را که احساس می کنید درست هستند نیز در نظر بگیرید . هر چیزی که برای حرکت دادن روحیۀ تیم به سمت بهتر شدن ، ایجاد ثبات و افزایش تمرکز تیم مفید باشد ، می توانید به « منشور کار تیمی » اضافه کنید و باید با آغوش باز از آنها استقبال کنید تا به قسمتی از « منشور کار تیمی » شما تبدیل شوند . عناصر دیگری که ممکن است شما به « منشور کار تیمی » خودتان اضافه کنید به نوع تیم و کارتان بستگی دارد .
ارزیابی :
در خصوص اینکه شرایط چه در سطح تیمی و چه در سطح فردی ، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت ، توافق کنید . یک تعریف جامع و شفاف برای عملکرد خوب و ایده آل داشته باشید تا به گروه شما کمک کند که بتوانند تشخیص دهند که موفقیت و شکست در این حوزه به چه شکلی است . با این روش به تیم
کمک می کنید تا با سرعت بیشتری رشد کند و بیشتر از گذشته بر روی تحویل کارهای مهمی که باید انجام دهند متمرکز شوند .
بودجه :
شناسایی محدودیت های مربوط به منابع شما و همچنین درک خوب از توانایی های تیم ، می تواند به شما کمک کند تا به جای صرف کردن وقت با ارزش خود بر روی ایده هایی که تا یکسال زمان شما را خواهند گرفت ، کارها را با منطق و فاکتورهای بیشتر و مناسب تری اولویت بندی کنید .
ذینفعان :
فلسفۀ اجایل ( چابک ) به طور کلی بر مشتری محوری استوار است و به این دلیل است که مشتریان ما ، هدف اصلی تیم اجایل ( چابک ) هستند . « منشور کار تیمی » جای مناسبی است که بتوانید مشتری واقعی را چه در سطح داخلی و چه در سطح خارجی تعریف کنید . تیم فروش ، مدیر عامل ، سایر دپارتمانها ، شرکا و همچنین تاثیرگذاران خارجی را در نظر بگیرید . در تیم یک لیست ایجاد کنید و زمانی که ذینفعان بر اساس تمرکز فعلی تیم ، تغییر می کنند ، لیستان را به روز کنید .
« منشور کار تیمی » می تواند بسیار مفصل باشد و برای پشتیبانی از تمام مواردی که برای تیم مهم است ، ساخته شود و یا می تواند بسیار ساده و فقط شامل برخی نکات اساسی باشد که فقط تیم را در مسیر تعیین شده نگهدارد .
« منشور کار تیمی » می تواند همه جا حضور داشته باشد ، بر روی وایتبرد ، پوسترهایی بر روی دیوار ، نوشته هایی بر روی میز کار و یا فایلهایی در کامپیوتر های ما .
چیزهایی که ما یافته ایم صرفاً یک قالب یا لیستی از عناصر مورد نیاز نیست ، بلکه مواردی هستند که تیم از ابتدا نسبت به آنها احترام می گذارد و آنها را از ابتدا به وجود می آورد .
پایان
Author Profile
Latest entries
مقالات۱۳۹۹٫۰۶٫۲۶مزایای اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) ، آمارهایی که لازم است بدانید – قسمت سوم
مقالات۱۳۹۹٫۰۶٫۱۲اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) ، مزایا و آمارهایی که لازم است بدانید – قسمت دوم
دوره های آنلاین ( وبینارها )۱۳۹۹٫۰۶٫۱۱کلاس آموزشی آنلاین آشنایی مقدماتی با اجایل مارکتینگ نگرش اجایل ( چابک ) و روش های پیاده سازی در مارکتینگ ( بازاریابی )
مقالات۱۳۹۹٫۰۶٫۱۰اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) ، مزایا و آمارهایی که لازم است بدانید – قسمت اول