اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) ، مزایا و آمارهایی که لازم است بدانید – قسمت اول

اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) ، مزایا و آمارهایی که لازم است بدانید – قسمت اول

ترجمه و تالیف ( با اندکی تغییرات ) : آیدین افشار

لینک قسمت دوم مقاله

لینک قسمت سوم مقاله

این مقاله بر اساس آمارهای ماه آوریل ۲۰۲۰ به روز شده است .

اگر در فکر پیاده سازی فلسفۀ بازاریابی چابک هستید ، احتمالا بین انتخاب راه ساده و راه درست در عذاب هستید .

ظاهراً حفظ وضعیت موجود می تواند راحت باشد . به عبارت بهتر اینگونه توجیه می شود که عملیات مارکتینگ ( بازاریابی ) فعلی به اندازۀ کافی خوب کار می کند ، دومین دلیل و مانع متداول برای عدم پیاده سازی بازاریابی چابک است . انتخاب راه درست ، اجایل مارکتینگ اغلب دشوار است .

قطعاً وسوسه انگیز است که به روش قدیمی خودمان ( دیدگاه فرمان و کنترل ) کار را ادامه دهیم ، تا یکبار هم کار را به انجام برسانیم .

یا شاید شما بر اساس قدرت اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) فروشتان افزایش پیدا کرده باشد ولی به اندکی کمک نیاز دارید تا رئیس یا همکاران و هم تیمی هایتان را متقاعد کنید که تغییر به سمت اجایل مارکتینگ ارزشش را دارد . برای کمک به شما و همی تیمی هایتان ، انتخاب درست را انجام دهید . در این مقاله که بر اساس اطلاعات واقعی تنظیم شده است ، مزایای بازاریابی چابک ارائه خواهد شد .

حتماً این مقاله را ذخیره کنید و زمانی که افکار خودتان یا دیگران ، شما را بر ضد اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) تحریک کردند ، دوباره بیایید و این مقاله را بخوانید .

برای شروع در اینجا تعدادی از مزایای اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) به طور کلی آورده شده است .

  • ۹۸% کسب و کارها اعلام کرده اند که تجربه های موفقی با اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) داشته اند .
  • ۵۳% تیم های بازاریابی چابک در زمانی کمتر به نتایج مورد نظر خود رسیده اند .
  • ۵۱% تیم های اجایل مارکتینگ توانسته اند بر اساس بازخوردهایی که کسب کردند ، شرایط را سریع تر تغییر دهند .
  • پروژه هایی که با فلسفۀ اجایل اجرا شده اند ، تقریباً دو برابر موفق تر از پروژه هایی که با روش سنتی مدیریت شده اند ، هستند .

گزارش ها و آمارهای دیگری هم می شود به این لیست اضافه کرد .

اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) سریع است .

اجازه دهید ادامه دهیم و موارد دیگر را در همین ابتدا استخراج کنیم . همه به سرعت با فلسفۀ اجایل ( چابک ) همراه می شوند و خوشبختانه داده ها این ارتباط و مطلب را تایید می کنند . طبق گزارش ۲۰۲۰ بولتن اجایل مارکتینگ ، ۵۳% تیم های اجایل مارکتینگ می توانند کارهای خود را به سرانجام برسانند و ۵۱% می توانند بر اساس بازخوردهایی که به دست می آورند ، با سرعت تغییر وضعیت بدهند .

طبق اعلام ۲۷% رهبران و مدیران مارکتینگ ( بازاریابی ) ، فلسفۀ اجایل ( چابک ) باعث می شود کمپین های مارکتینگ ( بازاریابی ) ، با سرعت بیشتری اجرا شوند .

۹۳% از مدیران ارشد مارکتینگ ( بازاریابی ) که از روش های اجایل ( چابک ) استفاده می کنند ، اعلام کرده اند که سرعت آنها برای ایجاد ایده های جدید ، کمپین ها و محصولات بهبود چشم گیری داشته است .

طبق اعلام ۲۸% کارشناسان مارکتینگ ( بازاریابی ) ، پس از تغییر روش به اجایل مارکتینگ ، پروژه های بیشتری را در زمان تعیین شده و به موقع تکمیل کرده اند .

چابکی مارکتینگ ( بازاریابی ) ، بهره وری مارکتینگ ( بازاریابی ) را افزایش می دهد .

بسیار خوب ، تقریباً همۀ موارد مرتبط با افزایش سرعت مطرح شد ، اکنون اجازه دهید در مورد این صحبت کنیم که اجایل مارکتر ها ( بازاریابان چابک ) ، کار درست را در زمان درست انجام می دهند . به این دلیل اجازه دهید که با آن رو در رو شویم ، اجرای کمپین های بی کیفیت یا با کیفیت متوسط ، هدف هیچ کس نیست . به جای آن ، ما اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) را به کار می گیریم تا اطلاعات ورودی را در زمان مناسب با روشی معنی دار تنظیم کنیم و تطبیق دهیم . ما علاوه بر اینکه تلاش می کنیم که آتشنشان های خوبی باشیم ، باید در تمرین اطفاء حریق نیز سالم و زنده بمانیم .

بنابراین اجازه دهید ببینیم که ، اطلاعات ، چه چیزی در خصوص توانایی دستیابی به این جاه طلبی های زیاد به ما می گوید .

۵۳% اجایل مارکترها ( بازاریابان چابک ) اعلام می کنند ، که در محیط اجایل ( اسکرام ) به شکل موثرتر می توانند کارهای خود را اولویت بندی کنند . همچنین ۵۳% دیگر به ما می گویند که در دنیای اجایل ( چابک ) به راحتی می توانند موثرتر و پر بارتر کار کنند .

طبق مطالعۀ مشابهی که در سال ۲۰۱۹ انجام شده بود ، این اعداد برای سال ۲۰۲۰ دو برابر شده اند . به عبارت دیگر رشد ۱۰۰% . به عبارت بهتر تیم های اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ ، به میزان دو برابر ، بیشتر می توانند اولویت بندی بهتر و بهره وری را تجربه کنند . ۲۱% از کارشناسان ارشد مارکتینگ ( بازاریابی ) پس از تغییر نگرش به سوی اجایل ( چابک ) و فعالیت در دنیای اجایل ( چابک ) ، از تکرارهای مارکتینگ ( بازاریابی ) لذت بیشتری می برند .

طبق اعلام ۱۶% مارکترها ( بازاریابان ) حرفه ای ، فلسفۀ اجایل ( چابک ) به شکلی بروکراسی زائد و تعداد تاییدهای لازم برای خروج و تحویل کار را کاهش می دهد .

تیم های اجایل مارکتینگ ، مسئولیت پذیری و پاسخ دهی بیشتری نسبت به مشتری هایشان دارند . ۸۰% کارشناسان ارشد مارکتینگ ( بازاریابی ) اعلام کرده اند که فلسفۀ اجایل ( چابک ) ، به آنها کمک کرده است که محصول بهتر و منطبق با نیاز واقعی به مشتری هایشان تحویل دهند .

به همین ترتیب ، ۲۶% از کارشناسان ارشد مارکتینگ ( بازاریابی ) اعلام کرده اند که اکنون دیدگاه منعطف تری نسبت به تغییر نیازهای مشتری دارند .

همۀ این موارد به شکل حیاتی مهم هستند ، چرا که اولویت بندی بیش از نیمی از برنامۀ روزانۀ یک مارکتر ( بازاریاب ) بر اساس ایمیل هایی است که آنها دریافت می کنند .

پایان قسمت اول

ادامه دارد …

لینک قسمت دوم مقاله

لینک قسمت سوم مقاله

شبکه های اجتماعی :

instagram.com/aidinafshar.ir

instagram.com/aidinafshar.official

twitter.com/afshar_aidin

 

دیدگاهتان را بنویسید