اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) ، مزایا و آمارهایی که لازم است بدانید – قسمت دوم

اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) ، مزایا و آمارهایی که لازم است بدانید – قسمت دوم

ترجمه و تالیف ( با اندکی تغییرات ) : آیدین افشار

لینک قسمت اول مقاله

تیم های اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) خوشحال تر هستند .

تنها تاثیر به کار گیری فلسفۀ اجایل ( چابک ) ، افزایش سرعت تیم های اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) نیست .

افراد در تیم های خود احساس رضایت بیشتری پیدا می کنند ، وفادارتر ، وظیفه شناس تر و خلاق تر می شوند . افراد فعال در عرصۀ اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) به دلیل کنترل بیشتری که بر روی فرآیندها دارند به کارشان بیشتر اهمیت می دهند .

۸۷% مدیران ارشد اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) دریافتند که تیم های آنها به شکل موثرتری حرکت به سمت اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) پیگیری می کنند .

۴۰% از تیم های اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) گزارش داده اند که روحیۀ تیم های آنها در زمان پیگیری و حرکت به سمت اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) بهبود یافته است .

به همین ترتیب ، ۷۴% از افراد فعال در عرصۀ اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) نسبت به نوع و چگونگی مدیریت تیم هایشان ، راضی یا بسیار راضی هستند . در حالی که تنها ۳۴% از بازاریابان استفاده کننده از یک روش سنتی برای مدیریت تیم ها ، احساس رضایت دارند . به عبارت دیگر ، افرادی که از روش سنتی برای مدیریت کارهای مارکتینگ ( بازاریابی ) استفاده می کنند ، به میزان دو برابر نسبت به تیم های اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) ، احساس نارضایتی دارند .

اجایل مارکتینگ می تواند دپارتمان مارکتینگ ( بازاریابی ) شما را تغییر دهد و ساخت یا اصلاح تیم هایی را که در مارکتینگ ( بازاریابی ) نتایج حیرت انگیز ایجاد کنند ، تسهیل کند . اما به خاطر داشته باشید که این موضوع تاثیرات دیگری نیز دارد .

دیگر اثرات اجایل مارکتینگ

همه ما موجوداتی هستیم که خود را در سیستمی که درون آن گنجانده شده ایم ، می یابیم . حتی اگر شگفت انگیزترین تیم مارکتینگ ( بازاریابی ) جهان را هم در یک جا جمع کنید و اگر متدلوژی مدیریت کار با تلاش های آنها همراهی نکند ، قطعاً همان تیم شگفت انگیز نیز در کارشان شکست خواهند خورد . در حقیقت شما به یک یادآوری نیاز دارید تا متوجه شوید که قرار گرفتن یک مارکتر ( بازاریاب ) در یک تیم مارکتینگ ( بازاریابی ) سنتی ، دقیقاً شبیه چیست . اجازه دهید نگاهی سریع به برخی آمارهای مخالف فلسفۀ اجایل ( چابک ) داشته باشیم .

۸۰% کارشناسان مارکتینگ ( بازاریابی ) فعال در روش های سنتی مارکتینگ ( بازاریابی ) ، اعلام کرده اند که آنها در دپارتمانهایشان با کمبود نیرو مواجه هستند و  فشار کاری زیادی بر روی خود احساس می کنند .

۵۳% کارشناسان مارکتینگ ( بازاریابی ) فعال در روش های سنتی مارکتینگ ( بازاریابی ) ، هرگز و یا به میزان محدودی قدرت « نه » گفتن در مقابل پروژه های جدید محول شده را دارند و ۲۶% حتی اختیار « نه » گفتن به کارهای جدید محول شده را ندارند . در روش های سنتی مارکتینگ ( بازاریابی ) از هر چهار بازاریاب ، یک نفر اعلام می کند که « استرس بیش از حد » یا « حداکثر میزان استرس » را در کار تجربه می کنند .

با توجه به این اطلاعات فکر می کنید چه کسی بهتر کار تحویل می دهد و فعالیت های مارکتینگ ( بازاریابی ) اثربخش تری انجام می دهد ؟

تیم های اجایل مارکتینگ متشکل از افراد هماهنگ و متعهد یا بازاریاب های سنتی که در حداکثر استرس غرق شده اند ؟

همه می دانند که تیم های اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) چه کاری انجام می دهند .

همۀ ما تجربۀ مکالمات ناخوشایند سر میز ناهار را داشته ایم . فردی از یک دپارتمان دیگر با تمسخر و نیشخند از شما می پرسد که شما واقعاً چه کاری انجام می دهید . ولی حقیقت این است که آنها اطلاع دقیقی از آنچه که واقعاً در مارکتینگ ( بازاریابی ) می گذرد ، ندارند . شاید برای مدتی کار کردن به صورت محرمانه خوشایند به نظر برسد ، ولی در زمان تعیین بودجۀ سالیانه قطعاً باید انتظار این را داشته باشید که از شما بپرسند مارکتینگ ( بازاریابی ) سال گذشته چه کار مفیدی انجام داده است و نتایج آن چگونه قابل مشاهده است ؟ خوشبختانه اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) بر روی شفافیت تمرکز دارد و به حل این مشکل کمک شایانی می کند . ۲۰% از کارشناسان ارشد مارکتینگ ( بازاریابی ) مشاهده کردند که میزان مسئولیت پذیری در تیم مارکتینگ ( بازاریابی ) از زمانی که با فلسفۀ اجایل ( چابک ) کار می کنند ، افزایش پیدا کرده است . در یک مطالعۀ مشابه ، ۱۱% از شفافیت بیشتر به وجود آمده در هزینه کرد برای فعالیت های مارکتینگ ( بازاریابی ) از زمانی که از دیدگاه اجایل ( چابک ) استفاده می کنند ، خبر داده اند .

شفافیت بیشتر در وضعیت پروژه ، یکی از بهترین نتایج استفاده از اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) است ، چنانکه ۴۶% از فعالان عرصۀ بازاریابی چابک ، به این موضوع اشاره می کنند . همچنین شفافیت بیشتر به کشف سریعتر سرنخ های بازاریابی کمک می کند و بر این اساس ۳۶% از فعالان عرصۀ بازاریابی چابک اعلام کرده اند که آنها اکنون موانع و مشکلات را سریعتر کشف می کنند .

فلسفۀ اجایل ( چابک ) به تیم ها کمک می کند تا راحت تر با چالش های جدید برخورد کنند

در زمان بحران ها تیم های مارکتینگ ( بازاریابی ) تحت فشار قرار می گیرند تا استراتژی های قدیمی خود را کنار بگذارند و بر اساس اولویت های جدید کار کنند . برای مثال در میانۀ همه گیری جهانی بیماری کووید ۱۹ ( ویروس کرونا ) ، پیاده کردن مفاهیم دورکاری در تیم های مارکتینگ ( بازاریابی ) در اولویت قرار گرفت که برای اولین بار در عصر حاضر اتفاق افتاد و همین موضوع باعث شد که در تعریف و استفاده از بودجه ها و سازگاری با تغییر اولویت ها ، چالش های جدید و زیادی برای تیم های مارکتینگ ( بازاریابی ) به وجود آید . اطلاعات و بازخوردهای جدید نشان می دهد که فرآیند اجایل مارکتینگ می تواند مستقیماً به تیم های مارکتینگ ( بازاریابی ) کمک کند که با بزرگترین چالش های ناشی از همه گیری جهانی این بیماری ، مقابله کنند . ۵۶% از بازارایابان اعلام کرده اند که تغییر اولویت هایشان بزرگترین چالش آنها بوده است . همچنین ۴۸% از رهبران بازاریابی نیز خاطرنشان کردند که ایجاد شفافیت برای مدیریت و برنامه ریزی پروژه هایشان چالش بزرگی است . ۴۲% از تیم های مارکتینگ ( بازاریابی ) نیز با کمبود پهنای باند برای تحویل سریع تر کارهایشان بر اساس شرایط جدید مواجه شده اند . بیش از ۴۰% نیز اعلام کرده اند که تنظیم و تطبیق مدیریت کسب و کار بر اساس شرایط جدید یک چالش مهم است .

پایان قسمت دوم

ادامه دارد

شبکه های اجتماعی :

instagram.com/aidinafshar.ir

instagram.com/aidinafshar.official

twitter.com/afshar_aidin

دیدگاهتان را بنویسید